1. In Documente -> Contracte, apasa pe butonul si selecteaza tipul de contract pe care doresti sa il completezi. Pentru un prim exemplu am selectat “Contract de prestari servicii”.
2. Selecteaza Partenerul pentru care intocmesti contractul si programul va prelua automat datele acestuia. Daca doresti sa verifici datele firmei partenere apasa pe butonul “?” sau daca partenerul nu exista in Nomenclatorul de parteneri si doresti sa-l introduci acum, apasa pe butonul “+”. Numarul de contract va fi alocat in mod automat dupa modul de numerotare pe care l-ai selectat din setari. Completeaza datele in campurile aferente
3. Selectecteaza optiunile pe care le doresti si programul va modifica automat textul care apare in functie de aceste optiuni
4. La final apasa pe butonul pentru a-l salva sau pe butonul daca inca nu este definitiv. Aceasta din urma optiune nu va salva deocamdata numarul contractului.
5. Cand il emiti, programul iti va afisa contractul si direct de acolo il poti trimite pe e-mail sau imprima sau descarca in format pdf.
6. In lista contractelor, pe fiecare linie in parte ai la finalul randului mai multe optiuni. Poti alege sa adaugi Anexa la contract sau sa adaugi Act aditional.
6.1 Daca selectezi “Adauga Anexa” se va deschide urmatoarea fereastra in care vei completa numarul documentului, data si textul dorit. Numarul de contract caruia ii este aferenta Anexa este trecut automat de program. La final apasa .
6.2 In lista contractelor, daca selectezi linia unui contract, se va deschide o lista care iti va afisa Anexele sau Actele aditionale aferente contractului respectiv. Pe acestea ai la finalul liniei butoanele din care poti alege sa modifici documentul, sa-l printezi, sa-l stergi, sa-l trimiti pe e-mail sau sa-l descarci in format pdf.
7. Pentru a un alt tip de contract, in exemplu am adaugat unul de Comodat, apasa butonul Adauga si selecteaza-l din lista. Ulterior selecteaza Partenerul si programul va completa automat in contract cu datele firmei tale si cele ale firmei partenere. Numarul de ordine va fi alocat automat in functie de setarile facute de tine pentru Numerotare.
8. La final foloseste butoanele sau , in functie de ceea ce doresti sa faci in continuare cu documentul.
9. Daca alegi optinea , programul nu va salva numarul de ordine al contractului iar starea acestuia va aparea pe linia din lista de contracte. Poti folosi ulterior optiunile de pe linia aferenta contractului, printre care si butonul Modifica pentru a face completarile sau modificarile necesare. La final apasa butonul
10. Odata emis, Programul ii va aloca definitiv numarul de ordine si acesta se va vedea si pe prima coloana din lista de contracte iar pe coloana “Stare” va fi notat “Emis. Vei avea posibilitatea sa folosesti butoanele de pe linie pentru a modifica contractul, a-l printa, a-i adauga Anexa sau Act aditional, a-l trimite pe e-mail sau descarca in format pdf.
11. In exemplu am selectat optiunea “Adauga Act aditional”. Completezi numarul documentului, data si textul dorit. La final apasa butonul .
12. Documentul emis ai posibilitatea sa-l trimiti pe e-mail, sa-l printezi sau sa-l descarci in format pdf.
13. Pentru a adauga un Contract Personalizat, adica in care sa poti completa propriul text si propriile clauze, alege aceasta optiune din lista.
15. Completeaza tu campurile cu ce doresti. Pentru exemplu am ales sa completam un Contract de vizionare pentru agentii imobiliare. Numerotarea va fi cea stabilita in setarile initiale.
14. Selecteaza partenerul sau, daca acesta nu exista inca in Nomenclatorul de parteneri atunci apasa pe butonul “+” si adauga-l completand datele in fereastra care se deschide. Pentru a completa mai multe date la acest nou partener ai posibilitatea sa intri in Nomenclator si sa editezi acolo. Odata ce vei selecta partenerul, programul va prelua automat in contract datele acestuia.
15. Completeaza tu campurile cu ce doresti. Pentru exemplu am ales sa completam un Contract de vizionare pentru agentii imobiliare. Numerotarea va fi cea stabilita in setarile initiale.
16. Odata emis acest contract, de pe linia aferenta lui din lista de contracte, ii putem adauga Anexa selectand aceasta optiune.
17. Completeaza datele si textul Anexei si la final apasa butonul Salveaza. Poti adauga oricand, oricate Anexe sau Acte aditionale este necesar.
18. Daca ai de emis un contract asemanator cu oricare dintre cele emise anterior, tot ce ai de facut e sa selectezi optiunea “Copiere” de pe linia respectiva. Programul va genera automat o copie a acelui contract, ii va aloca numarul de ordine imediat urmator din categoria respectiva de contracte si il va deschide ca sa-l poti edita
19. Selecteaza partenerul si programul va adauga automat datele lui, fa modificarile conform cu datele aferente noului contract si apasa butonul Emite contract.
20. In lista vei vedea toate contractele emise si vei avea posibilitatea de folosi oricand butoanele cu optiuni de pe marginea din dreapta liniilor.
Spor la facturat!