1. In Documente -> Facturi, apasa pe butonul
Retine ca sunt mai multe optiuni si le gasesti apasand pe butonul “Alte operatiuni”, iar pe acestea le vom detalia la final
1.1 Selecteaza partenerul catre care doresti sa emiti factura.
1.2 Se va deschide factura emisa in format pdf pentru vizualizare.
2. Pe fiecare linie cu articole din factura ai un buton din care poti selecta mai multe optiuni.
3. Discount-urile pot fi aplicate ca procent din valoarea facturata sau ca suma fixa. Bifeaza optiunea dorita in fereastra ce se deschide atunci cand apesi pe “Aplica discount”. Dupa orice optiune apasa butonul , sau Renunta daca este cazul.
4. Daca apesi pe butonul “Date aditionale (valuta, banca)” ai posibilitatea sa selectezi din optiunile ceea ce ai nevoie. Daca ai mai multe banci setate pentru firma ta atunci poti alege care dintre ele va fi afisata pe factura.
5. Langa optiunea “interfata detaliata linii document” este butonul informativ “?” care iti explica ce se intampla daca selectezi aceasta optiune, in cazul de fata daca se afiseaza, sau nu, valoarea TVA sau numai procentul acesteia
6. Langa “Total Brut” exista butonul informativ “?” care iti prezinta ce fac optiunile pe care le ai pe fiecare linie
7. Sub campul cu Observatii in care poti nota orice mentiune doresti sa apara pe factura, ai posibilitatea sa alegi plata cu Numerar a facturii. Bifeaza optiunea si completeaza datele. Programul va prelua automat suma totala a facturii, dar ai posibilitatea sa incasezi doar partial cu numerar, urmand ca ulterior sa incasezi diferenta tot numerar sau prin alta forma.
8. Bifarea optiunii “Clauze suplimentare” iti da posibilitatea sa alegi dintr-o lista de clauze pe care le doresti incluse pe factura.
9. Cand bifezi clauzele se va deschide casuta cu textul aferent acesteia iar cea selectata va aparea pe factura emisa
10. Optiunea “Factura recurenta” iti da posibilitatea sa setezi ca factura emisa sa se emita automat din program la o anumita perioada de timp, de exemplu lunar. Asta inseamna ca luna viitoare, la aceiasi data, programul va emite singur aceasta factura si te va anunta printr-o notificare ca este emisa si ca o poti trimite clientului.
11. Asa arata factura in format A4.
12. Alegem pentru exemplificare sa incasam o factura, numerar la emitere . Am facturat servicii prestate si deasemenea trecem la “Observatii” detalii legate de Procesul Verbal cu care facem predarea, si acesta emis tot din program.
13. Iata cum va arata factura impreuna cu chitanta aferenta incasarii, precum si cu ceea ce am trecut la rubrica “Observatii”. De subliniat faptul ca sigla va fi cea a firmei tale, asa cum ai setat-o in setarile firmei. Aici am pus sigla BrioBill ca sa vezi unde si cum va aparea pe documentul emis.
14. Pentru o mai buna predare a serviciilor executate semnam cu clientul nostru un Proces Verbal de predare/primire pe care l-am emis tot din programul BrioBill si care arata asa. Acesta ii poate fi trimis clientului pe e-mail direct din program
15. Cum activitatea prestata s-a desfasurat in baza unui contract emis tot din programul BrioBill, il trimitem si pe acesta pe e-mail clientului
16. In lista de facturi emise, pe linia aferenta fiecarei facturi, sunt butoane care ofera posibilitatea de a efectua o anumita operatiune cu factura deja emisa.
17. Daca selecta optiunea “Stornare” programul da un mesaj de avertizare ca masura de precautie, pentru a evita efectuarea unei operatiuni gresite sau din neatentie
18. Odata stornata o factura aceasta va aparea in lista taiata cu o linie , pe coloana de “Stare” va fi notata Emisa (Stornat) iar numarul acestei facturi se va regasi pe linia facturii storno pe coloana “Document aferent”.
19. O alta optiune este cea de Anulare a unei facturi. Dupa cum vedem pe coloana “Document aferent” aceasta factura a fost emisa din avizul cu nr. Aviz0002. Pe acesta il putem vedea apasand direct pe numarul lui sau intrand in functionalitatea Documente -> Avize
20. Odata anulata o factura, aceasta va aparea in lista marcata cu rosu si la “Stare” va avea mentiunea Anulata. In acest caz, cum factura a fost emisa din Avizul0002, va trebui sa stornam si avizul respectiv, pentru ca el este cel care modifica stocul.
21. Pentru a incasa o factura deja emisa, selectam optiunea “Incasare” din lista de optiuni de la capatul liniei. Alegem sa incasam factura FF P10001 in valoare de 1088.85 RON. Pe coloana “Suma restanta” se vede aceiasi valoare ca pe coloana Total facturat, prin urmare nu s-a incasat nimic
22. Bifam faptul ca s-a incasat valoarea totala cu OP la data de 15.11.2018. Apasa
23. In lista facturilor emise se vede la respectiva factura valoarea facturata si suma restanta 0. Programul face automat inregistrarea incasarilor in registrele aferente
24. Regasim inregistrarea incasarii, facuta automat si in Financiar -> Incasari
25. Regasim inregistrarea incasarii facuta automat si in Financiar -> Registrul incasari cheltuieli
26. O factura poate fi incasata si partial. Alegem pentru exemplificare factura FF0006 in valoare de 1190.00 RON. Selectam optiunea “Incasare”
27. Incasam cu numerar doar o parte din valoarea acesteia si anume 500 RON. Apasa
28. Programul emite automat chitanta de incasare si o afiseaza pe ecran ca sa o poti tipari sau trimite pe e-mail sau descarca in format pdf
29. Alegem sa incasam diferenta de 690 RON cu OP. In lista facturilor se vede ca din valoarea facturata aceasta este suma restanta iar programul completeaza automat aceasta suma la forma de plata, insa daca doresti sa faci doar alta incasare partiala, atunci poti modifica suma
30. In lista facturilor emise vei vedea pe coloana “Suma restanta”, adica factura a fost incasata in totalitate. Poti alege optiunea de a trimite clientului factura pe e-mail.
31. Pentru a trimite pe e-mail factura emisa, selecteaza aceasta optiune din butonul din dreapta liniei. Completeaza cu mare atentie adresele de e-mail ca sa te asiguri ca va ajunge la destinatarul dorit. Ai posibilitatea sa trimiti o copie chiar la tine pe e-mail sau pe adresa contabilului tau. Apasa
32. Poti vedea cum arata e-mailul daca apesi pe butonul “Vizualizare email”. E doar un model ca sa vezi cum va arata ceea ce va ajunge la partenerul tau pe e-mail. Este un text standardizat care preia in mod automat din program datele documentului (numar, data, valoare) pentru care se trimite e-mailul.
33. Daca doresti poti modifica acest model, dar atentie ca modificarea se face pentru toate e-mailurile trimise pentru acest tip de document, adica pentru toate e-mailurile de trimitere a facturilor. Cuvintele scrise intre {acolade} si colorate cu verde nu le modifica! Datele acelea se vor prelua direct din program si daca se modifica un caracter de acolo atunci nu se va mai incarca ceea ce trebuie. Daca vrei sa modifici textul din e-mail poti insera acele date din program apasand pe unul dintre butoanele de sub text. De exemplu, daca inserezi butonul “nume companie” atunci in e-mail va aparea direct numele companiei care a emis avizul.
Daca faci aceasta modificare, lucreaza cu mare atentie.
Revenim acum la partea de sus a listei facturilor emise:
34. Ai posibilitatea sa selectezi perioada de timp pentru care doresti sa se afiseze facturile
35. Poti alege ce tip de facturi doresti sa vezi, in ce valuta, cele emise pentru un partener anume, cele emise pe un anumit punct de lucru, sau toate
36. Lista afisata ai posibilitatea sa o exporti in format excel. Apasa pe butonul “Alte operatiuni” si selecteaza de acolo optiunea
38. Daca selectezi optiunea “Exportare date SAGA”, programul iti va descarca doua fisiere care ulterior pot fi preluate de contabilul tau in programul SAGA.
Spor la facturat!